MAATSCHAPPELIJK WERKER (24 – 32 uur pw)

Wat ga je doen?

Als organisatie streven we ernaar onze cliënten te ondersteunen volgens het principe: je problemen aanpakken: Dat doe je zelf, maar niet alleen! Als gepassioneerde Maatschappelijk werker doe je dit door het bieden van individuele client ondersteuning op legio onderwerpen. Denk hierbij aan praktische ondersteuning op het gebied van financiën maar ook psychosociale ondersteuning. Dit kunnen korte trajecten zijn maar je kunt ook denken aan het vormgeven van langdurige trajecten die inspelen op de behoefte van de cliënt. Het coachen door middel van groepswerk over bijvoorbeeld rouwverwerking of mindfulness kunnen ook tot je takenpakket behoren. Daarnaast ga je aandacht besteden aan het initiëren van nieuwe projecten die inspelen op de vragen vanuit de samenleving en het aanbod van maatschappelijk werk binnen het regionale werkgebied versterken.

Wat bieden wij?

  • Een afwisselende en boeiende functie met een breed takenpakket.
  • Regelmaat in werkuren waardoor je ook tijd hebt voor een goede werk-privé balans, maar natuurlijk waar nodig vragen we wel flexibiliteit.
  • De arbeidsvoorwaarden zijn conform de cao Sociaal Werk. De inschaling is in schaal 8 en ligt tussen €2.811,- en €4.006,- bruto per maand voor een fulltime dienstverband van 36 uur.
  • Scholing om je beroepsvaardigheden en kennis op peil te houden.
  • Mogelijkheid voor het behalen van registratiepunten Registerplein. De aanstelling geschiedt in eerste instantie op basis van een tijdelijk contract voor de duur van 12 maanden.

Wanneer zijn we een match?

  • Je hebt ervaring met het actief, al dan niet in de thuissituatie, begeleiden van cliënten in de leeftijd 19 tot en met 100 jaar. Deze hebben veel verschillende en vaak ingewikkelde vragen en situaties.
  • Je hebt kennis en inzicht in het hulpverleningsaanbod en de sociale kaart in de regio waar je werkzaam bent.
  • Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden voor het voeren van gesprekken met jeugdigen, ouders en andere betrokkenen in het netwerk, maar ook tijdens het rapporteren en adviseren over de uitvoering van het begeleidingsplan.
  • Je beschikt over een relevante afgeronde HBO-opleiding (volgens de eisen van het Registerplein) en voldoet aan de registratie-eisen voor inschrijving bij het Registerplein.
  • Je bent in het bezit van een rijbewijs B en een auto.
  • Je vervult op een zelfstandige, professionele, service-gerichte en integere wijze deze functie en gaat op een accurate wijze te werk.
  • Je kunt goed omgaan met mogelijke spanningsvelden en draait er je hand niet voor om, om te presteren bij verschillende belangen.

Interesse?

Voldoe je niet direct aan alle eisen van opleiding en ervaring? Overtuig ons er dan van waarom we juist met jou deze uitdaging aan moeten gaan! Interesse? Zie jij altijd kansen en wil jij graag een bijdrage leveren aan het uitbouwen van onze organisatie? Solliciteer dan nu! Je CV en motivatiebrief kun je richten aan de afdeling P&O via solliciteren@amwml.nl. Voor vragen kun je contact opnemen met Loretta Kanders, medewerker P&O (06-19411764). Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.